23. lokakuuta 2017

Raikas ja terveellinen tuorepuuro


Olen tässä syksyn mittaan tutustuttanut itseni tuorepuurojen ihmeelliseen maailmaan ja testaillut hieman erilaisia yhdistelmiä. Kokeilujen tuloksena olen löytänyt yhdistelmän, joka on aivan mielettömän herkullinen, terveellinen ja täyttävä ja tämän reseptin haluan jakaa tänään myös teille. Olen huomannut, että tämä tuorepuuro pitää minut kylläisenä todella pitkään ja siksi se on minulle aivan mahtava välipala juuri ennen töihin lähtöä. Töissä kun en ikinä oikeastaan syö mitään - kahvia lukuunottamatta.

Tuorepuurojen tulee antaa tekeytyä jääkaapissa jonkin aikaa ja siksi tämänkin tuorepuuron teen aina edellisenä iltana jääkaappiin valmiiksi. Olen huomannut, että kun aamupäivän touhottelen aina tehtävälistani parissa, huomaan aina juuri ennen töihin lähtöä, että hui kun kello on jo noin paljon ja taas tulee kiire tehdä ja syödä välipala. Siksi minusta on todella kätevää kun tähän välipalaan ei tarvitse tuhlata aikaa silloin juuri ennen töitä, vaan se on jo valmiina syötäväksi.

terveellinen tuorepuuro

Ainekset:

1 Banaani
1dl Kaurahiutaleita
1rkl Chian siemeniä
1dl Mantelimaitoa (makeuttamaton)
Mustikoita
Punaherukoita

terveellinen tuorepuuro
terveellinen tuorepuuro

Ohje: Aloita muussaamalla banaani kipon pohjalle. Lisää mukaan kaurahiutaleet, chian siemenet ja mantelimaito. Sekoita kunnolla. Lisää päälle marjoja maun mukaan. Laita jääkaappiin tekeytymään.

Kaurahiutaleiden ja mantelimaidon määrät ovat suuntaa antavia. Laitan ne yleensä aika mutu tuntumalla. Määrän voi itse määritellä omaan tarpeeseen sopivaksi, tärkeintä on vaan, että niitä laittaa suunnilleen saman verran kumpaakin, jotta koostumus säilyy hyvänä.

Mistä koostuu sinun suosikki tuorepuuro?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti piristää päivääni! ♥