21. heinäkuuta 2016

Paras terveellinen smoothie resepti


Syön yleensä aamiaiseksi lämpimän kaurapuuron, mutta välipalaksi tykkään juoda smoothien. Olen saanut hieman hakea omaa smoothie reseptiäni ennen kuin se minun juttuni vihdoin löytyi. Haluan smoothieni olevan ravintorikasta mutta myös hyvänmakuista ja nämä eivät valitettavasti aina mene käsi kädessä. Olen hakenut inspiraatiota esimerkiksi muilta bloggaajilta, vloggaajilta ja reseptisivustoilta. Näistä saamieni vinkkien avulla olen onnistunut yhdistelemään kokoonpanon, joka toimii minulla erittäin hyvin.

Tämä terveellinen smoothie on juuri sitä mitä olen yrittänyt saada kasaan. Se on tarpeeksi nestemäinen, että se on helppo juoda, se on ravintorikas ja maistuu todella hyvälle. Siksi haluankin jakaa reseptin teidänkin kanssa. Jos siellä on joku, joka ei ole vielä löytänyt sitä itselle parasta smoothieta, kannattaa kokeilla tätä. Onhan tämä jo kokeiltava pelkästään kauniin värinsä vuoksi! Mikäli tämä ei ole juuri se sinun juttusi, toivottavasti saat tästä edes inspiraatiota oman smoothiesi kehittämiseen.

Terveellinen smoothie

Ainekset:

Kourallinen pinaattia
1 banaani
1 porkkana
Mustikoita
1 rkl pellavarouhetta 
Mantelimaitoa

Pellavarouheen (minulla käytössä Valo 24h) saan normaalisti aamupuurostani, joten lisään sen smoothieen ainoastaan silloin jos haluan syödä smoothien aamupuuroni sijasta enkä siksi muutoin sitä saisi. Pellavarouhe tuo sellaisen pienen paahtuneen maun tähän kokoonpanoon. Ilman sitä, smoothie maistuu enemmänkin banaani-mustikkaiselta. Koska tykkään laittaa tähän aina aika paljon pinaattia, minun on välillä vaikea saada kaikkia muita ainesosia mahtumaan mukiini. Tällöin yleensä nakertelen paloja porkkanasta samalla kun valmistan smoothieta. Eli aina ei tule ihan kokonaista porkkanaa smoothieen mukaan.

Toivottavasti pidätte tästä terveyspommista ja kertokaa ihmeessä myös omatkin suosikki smoothie reseptinne!

Kata

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa itse asiassa aika hyvältä, vaikka tuo porkkana tulikin yllätyksenä! :D
    Täytyy kokeilla joku päivä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä kokeilemaan! Todella hyvää! Ja joo sitä porkkanaa ei kannata liikaa laittaa, mittäin menee äkkiä pahemman makuiseksi. :)

      Poista

Jokainen kommentti piristää päivääni! ♥