15. maaliskuuta 2016

Kuinka hoidan hiuksiani


Ajattelin tällä kertaa kertoa hieman siitä kuinka hoidan hiuksiani. En koe, että olen kaikilta osin löytänyt vielä minun hiuksille täydellisesti sopivia tuotteita, joten joku viisaampi saa ehdottomasti kertoa, jos teen jotain väärin tai jos on muuten vain kertoa minulle hyviä vinkkejä.

Lähetään liikkeelle hiuslaadustani. Hiukseni ovat aina olleet kuivat, karheat ja pörröiset. Blondaamisen jälkeen ne ovat olleet vielä karheammat, mutta onneksi tuo tukan tappaminen blondauksella on vähän hillinnyt sitä pörröisyyttä. Kuivuuden ja karheuden vuoksi yritän löytää tuotteita, jotka olisivat öljypohjaisia, jotta saisin hiuksiini niiden kaipaamaa kosteutta.



Ensimmäisenä ovat tuotteet, joista mainitsinkin minun helmikuun suosikit videolla. Eli shampoo ja hoitoaine ovat Doven nourishing oil care -sarjasta, johon törmäsin viime vuonna. Ennen näitä kaikki shampoot ja hoitoaineet olivat olleet minulle "ihan ok", mutta näitä käytettyäni en kyllä ihan helpolla enää muihin vaihda. Yllätyin todella positiivisesti näiden koostumuksesta ja kyvystä tehdä hiuksistani huomattavasti sileämmät ja helpommin käsiteltävät. Lisäksi nämä ovat todella edullisia! Hienoa, että perus markettituotteilla saa näin hyvää laatua!


Toinen tuote, johon olen aivan rakastunut on Schwarzkopfin Gliss hiusnaamio. Tätä tuotetta en voi ylistää tarpeeksi. Käytän tätä ehkä kerran pari viikossa ja mikään tuote mitä olen ikinä kokeillut ei saa aikaan yhtä hyvää lopputulosta kuin tämä. Hiusnaamio on tehty erittäin vaurioituneelle ja erittäin kuivalle tukalle. Minun karheasta kuivasta pörrökasasta se tekee aivan uskomattoman sileän ja eloisan näköisen. Tämä on ehdottomasti paras hiustuote mitä omistan!



Seuraavaksi olisi tuotteita mitä käytän suihkun jälkeen. Hiusnaamioni kanssa samaan Gliss sarjaan kuuluvia tuotteita minulla on myös hiuksiin jätettävä hoitoaine sekä hoitoöljy. Näistä käytän aina jompaakumpaa suihkun jälkeen tuomaan vähän lisää sileyttä hiuksiini. Öljy on tehokkaampi hiuksilleni, mutta tuo hoitoaine on monesti helpompi, sillä se ruiskutetaan hiuksiin eikä käsiä tarvitse liata.

Aina kun laitan hiukseni, laitan viimeisenä silauksena päälle vielä silkkitippoja tuomaan lisää sileyttä ja kiiltoa. Tällä hetkellä minulla on käytössä Richin Silk oil serum. Tämä on ihan ok tuote, mutta ehkä seuraavan kerran kokeilen taas jotakin muuta merkkiä. Pidin ehkä enemmän edellisistä silkkitipoistani, mutten enää muista minkä merkkinen se oli. Silkkitipat ovat minun käytössäni niin riittoisia, että yksi pieni pullo kestää monta vuotta. Tuon purkin olen ostanut melkein kaksi vuotta sitten enkä ole vielä kerennyt edes puoleenväliin. On siis vaikea kokeilla montaa eri tuotetta ja sitä kautta löytää paras, kun nuo ovat niin tuhottoman riittoisia.



Noin suunnilleen joka toisella tai kolmannella hiustenpesukerralla käytän aina hopeashampoota. Tällä hetkellä minulla on käytössä Biozellin hopeashampoo. Tuosta tuotteesta minulla ei ole kovin vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen. Ehkä kaipaisin tehokkaampaa ainetta? Minun hiuksiini se ei ainakaan tee tarpeeksi suurta eroa. Olisiko teillä joku hyvä hopeashampoo vinkki minulle?

Kuivashampoota käytän aina silloin kun haluan pidentää hiuksieni pesuväliä, mutta monesti tulee käytettyä myös ihan vain tuomaan tuuheutta juuriin. Tällä hetkellä minulla on käytössä Biozellin Tuuheuttava kuivashampoo, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Tottakai tämä kuitenkin jättää hieman vaaleaa jälkeä, joten tummalle tukalle ei varmastikaan sovellu. Koska minulla alkaa nopeasti aina pilkistämään tumma juurikasvu, tämä on ollut tehokas kikka saada se hetkeksi häivytettyä pois.

Love, Katariina

2 kommenttia:

  1. Annathan hopeashampoon tarpeeksi kauan vaikuttaa? Suosittelen Four Reasons-sarjan hopeashampoota :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon vinkistä! :) Yritän pidentää vaikutusaikaa aina kun mahdollista, mutta joskus sitä on vaan joko niin kiire tai väsynyt ettei tule pidettyä ehkä tarpeeksi kauan :D

      Poista

Jokainen kommentti piristää päivääni! ♥