11. helmikuuta 2016

Kotitekoiset geelikynnet



Mulla iski nyt pitkästä aikaa inspis tehdä itselleni geelikynnet! Olenkin odotellut, että millon se inspis sieltä taas tulee. Rakastan geelikynsiä, mutta koska minulla ei kuitenkaan opiskelijabudjetilla ole varaa niitä käydä 3 viikon välein huollattamassa, olen päätynyt opettelemaan tuon taidon itse. En kuitenkaan ole mikään ammattilainen, joten laatu on myös sen mukainen :D

Geelikynsien tekeminen itselle on valitettavasti todella aikaavievää puuhaa (tai sitten olen vain poikkeuksellisen hidas). Siksi se vaatii aina aika paljon aikaa kalenterista, mitä minulla ei aina välttämättä ole antaa. Lisäksi minua välillä turhauttaa vanhojen geelien hiominen ja siksi en niitä aina jaksa pitää. Auttaisi varmasti jos olisi sähköinen viila, mutten ole raaskinut sellaiseen vielä investoida. Ehkä joskus sitten.



Innostuin kuitenkin nyt vihdoin kaivamaan tarvikkeet esiin ja ruveta näpertelemään. Minulla on ollut ikävä sitä ihan perus ranskalaista manikyyriä, joten päädyin aloittamaan sillä. En tiedä mistä johtui, mutta jotenkin tällä kertaa geelikynsien tekeminen vaikutti tavallista helpommalta! Vaikka enhän ole niitä tehnyt pitkään aikaan. Tämä ranskalainen manikyyri parilla koristekivellä on geelikynsiä tehdessä mun "go-to" tyyli, se minkä useimmiten päädyn tekemään. Koska en tee geelikynsiä jatkuvasti, minun ei ole järkeä pitää varastossa erivärisiä värigeelejä. Ne kun eivät ikuisesti säily. Siksi minulla onkin yleensä jemmassa vain tuo valkoinen.

Jos haluan väriä geelien kanssa, käytän joko glittereitä (niitä minulla onkin sitten sateenkaaren väreissä) tai sitten teen niin, että teen geelikynnet ja niiden päälle lakkaan ihan normaaleilla lakoilla. Normaali kynsilakka pysyy geelien päällä tuhat kertaa paremmin kuin normaalien kynsien päällä. Helposti pysyy pari kolme viikkoa siistinä. Tässä on hyvä muistaa laittaa väritön aluslakka ennen värilakkaa, jottei geeli värjääntyisi. Ja kynsilakkoja poistaessa tulisi käyttää asetonitonta kynsilakanpoistoainetta, jotta geelit eivät vaurioittuisi.



Mutta takaisin näiden tämänpäiväisten kynsien pariin! Lopputuloksesta tuli mielestäni ihan nätti perus siisti. Kyllähän näillä pärjää taas muutaman viikon. Ihanaa kun ei tarvitse kiroilla kynsien lohkeamisia ja sitä, kuinka ne taas tarraa vaatteisiin ja hiuksiin kiinni. Myöskään ei tarvitse seuraavana päivänä huomata, että lakasta on kulma lohjennut. Ihanaa! :)

Love, Katariina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti piristää päivääni! ♥